wtorek, 17 kwietnia 2012

Blogowa zabawa dla moli książkowych:)

Dzisiaj miała być recenzja, ale że nie mam jakoś weny, tak więc napiszemy sobie posta rozrywkowego:D Mój blog został otagowany przez Kasię z Kącika z książką w pewnej zabawie, w której mole książkowe odpowiadają na kilka pytań odnośnie ich nawyków książkowych:) Tak więc przedstawiam Wam moje odpowiedzi.


O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
 Nie mam określonej pory. Czytam i rano, w południe, popołudniu i wieczorem. A nawet zdarza się i nocami. Czytam wtedy, gdy nadarzy się okazja, każda wolna chwila stanowi dla mnie okazję do małej lektury.  

* Gdzie czytasz?
Najczęściej w domu, we własnym pokoju, a jeśli jest ciepło, to w ogrodzie na huśtawce. Często czytam w drodze do szkoły, kiedy jadę autobusem (zajmuje to przeszło godzinę, więc czasu że hoho) lub w dłuższej podróży autem.  Zdarza się też często, że czytam przy posiłku, przeważnie kończy się to tym, że mój obiad jadam zimny:P 
Krótko mówiąc czytam tam, gdzie jest na to możliwość.

* W jakiej pozycji najchętniej czytasz?
Uuu, bardzo ciekawe pytanie:D Cóż, najchętniej jest to forma półleżąca, kiedy mam za sobą poduchę, a nogi wyciągam na ławę bądź przekładam je raz po raz:P Na leżąco rzadko czytam, jest to nieco niewygodne, a wieczorami nużące. 

 * Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?
Najchętniej czytuję wszystko:P Nie, oczywiście mam swoich faworytów. Najbardziej lubiany przeze mnie gatunek jest oczywiście fantastyka. Pokochałam ją od małego i teraz równie bardzo ją lubię. Poza tym uwielbiam kryminały, literaturę obyczajową, kobiecą, młodzieżową a także, nieco mniej ale jednak, romanse.

* Jaką książkę ostatnio kupiłeś/aś albo dostaleś/aś?
Ostatnio czyli jakiś czas temu zrobiłam zakupy w księgarni kumiko.pl, gdzie wyszukałam promocyjne ceny i dzięki nim upolowałam książkę Ewy Stec "Polowanie na Perpetuę" (właśnie kończę, jest świetna!) oraz dwa pierwsze tomy Wilczycy Mojry. No i oczywiście "Cień wiatru" C.R. Zafóna, którego to postanowiłam podarować siostrze:)

* Co czytałeś/aś ostatnio?
Ostatnio przeczytałam książkę Dominiki Bel "Wiśniowy jogurt". Podchodziłam do niej z rezerwą, ale później tak mnie wciągnęła, że nawet nie wiedziałam, jakim cudem się skończyła. Więcej moich wrażeń można dostrzec w recenzji tej książki post wcześniej.

* Co czytasz obecnie?
Obecnie czytam mój nabytek, czyli "Polowanie na Perpetuę". A w zasadzie ją kończę. Również czytam "Zeszyty don Rigoberta" Mario Vargasa Llosy.

* Używasz zakładek czy zaginasz ośle rogi? Jeśli używasz zakładek, to jakie one są?
Przenigdy nie zaginałam rogów. Zawsze byłam zdania, że takie coś szpeci jedynie książki, które dla mnie są ogromnie cenne. Używam zakładek: jednym razem zakładek z wstążką, drugim razem maleńkich serduszek z origami:) 

* Ebook czy audiobook?
Audiobooków nigdy nie lubiłam. Ebooki czytywałam swego czasu, ale niestety nabawiłam się wady wzroku i teraz noszę okulary (co prawda nie cały czas, ale jednak), więc musiałam zrezygnować z tej formy.

* Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
Uch, ciężko spamiętać. Wiem, że będąc jeszcze w podstawówce uwielbiałam baśnie, sama nawet wymyślałam nie kiedy krótkie historyjki. Lubiłam ten zaczarowany świat, który w magiczny sposób porywał mnie do siebie. W ten sposób, czytając od małego książki baśniowe, jak twierdzi moja polonistka, wyrobiłam sobie wyobraźnię na standardach unijnych (cokolwiek to znaczy:P). Poza tym najbardziej pamiętam chyba "Przygody Robinsona Crusoe", który do tej pory lubi mnie nawiedzać w myślach.

Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?
Cenię sobie wiele postaci literackich. Spotkałam je na przestrzeni lat tak wielu, że trudno mi jednoznacznie określić jedną jedyną. W jakiś sposób wielu bohaterów potrafiło mnie do siebie przekonać, darzę ich sympatią oraz cenię po dziś dzień.

No cóż, teraz pozostaje mi jedynie zaprosić kolejne osoby do zabawy. A są to:
 - Miłośniczka książek (http://magicznyswiatksiazek.blogspot.com/)

9 komentarzy:

marichetti pisze...

Fajna zabawa ;)

Miłośniczka Książek pisze...

haha widzę padło i na mnie :) a już zastanawiałam się, czy w ogóle ktokolwiek mnie wytypuje :))

Tirindeth pisze...

O kurde, dzięki za nominację, obserwuję tę zabawę jakiś czas i wydaje mi się naprawdę super. Chętnie wezmę w niej udział, dzięki jeszcze raz! <3

MalaEmily pisze...

no super pomysł na zabawę:D można sie co nie co dowiedzieć o autorze bloga:)

Unknown pisze...

Hehe niespodzianka:)

Unknown pisze...

Nie ma sprawy:) Przyjemność po mojej stronie:D

Unknown pisze...

O, widzę, że padło na mnie ;D Do odpowiedzi postaram się przysiąść ... kiedyś, a tymczasem popodziwiam Twoje :D

Anonimowy pisze...

Dziękuję za zaproszenie. Myślę, że w weekend zajmę się odpowiedziami na pytania. ;)
Nota bene, Robinsona to ja tak zbytnio nie lubiłam. Nie wiem czemu. ^^

Katarzyna Abramova pisze...

O tak, ebookom i audobookom mówimy "nie" :)

Prześlij komentarz

Zanim skomentujesz, przeczytaj, proszę, co chcesz skomentować.
Anonimie - pospisuj się.
Za wszystkie słowa - bardzo dziękuję:)