czwartek, 17 maja 2012

Mania oTAGowania! - czyli spóźniona reakcja:)

Tę zabawę zna już zapewne większość z Was, ostatnimi dniami krążyła ona po blogowej sferze. Zostałam otagowana kilkukrotnie, przez różne osoby, za co oczywiście dziękuję;) Na wszystkie jednak nie miałabym czasu odpowiadać, dlatego odpowiem na dwa pierwsze oTAGowania;D Czyli na pytania od Miłośniczki Książek (http://magicznyswiatksiazek.blogspot.com/) oraz Taki jest świat (http://takijestswiat.blogspot.com/).

ZASADY:
Polegają na udzieleniu odpowiedzi na pytania, zadane przez osobę, która mnie oTAGowała, wyznaczeniu swoich 11 pytań i dalszych osób, które wezmą udział w zabawie.


Odpowiedzi na pytania Miłośniczki Książek:
1. Co Cię skłoniło, aby założyć taki a nie inny blog?
Pomysł na założenie bloga powstał spontanicznie. Wcześniej prowadziłam już jednego, na którym publikowałam swoje opowiadania, jednak po pewnym czasie zachciało mi się prowadzić innego, o całkiem odmiennej tematyce;) Przeglądając jedną stronę mignęło mi przed oczami słowo: recenzje. I wpadłam na myśl, że mogę pisać recenzje;) Nie całkiem odmienna od pisania opowiadań tematyka, ale zawsze coś;)
2. Jak to się stało, że nazwa Twojego blogu jest taka a nie inna? Skąd się wziął pomysł?
Pomysł na nazwę blog również wyszedł "w praniu". Zakładając go na blogspocie ślęczałam przez dłuższą chwilę, zastanawiając się, jak go ochrzcić;) W końcu wyszło "Między wersami książek", bo w końcu o treść książek chodzi.
3. Biorąc książkę do ręki, na co w pierwszej chwili zwracasz uwagę?
Hmm... to różnie bywa;) Często zwracam uwagę na okładkę, bo w końcu estetyka też się liczy. Najczęściej jednak patrzę na autora i ilość stron. 
4. Czy w jakiś sposób zniechęca Cię do lektury książka o sporej objętości?
W żadnym wypadku. Objętość książki nie ma dla mnie znaczenia. Ba, najbardziej lubię czytać te, które nie są wyjątkowo cienkie. 
5. Masz jakieś szczególne nawyki towarzyszące czytaniu książki?
To ciekawe pytanie:P Owszem, zawsze się coś znajdzie. Np. czasem, kiedy czytam, sprawdzam objętość jednego rozdziału i kalkuluję w myślach, ile czasu zajmie mi jego przeczytanie:P Przydaje się to zawsze, gdy gdzieś mam wyjść.
6. Wybierasz książkę... weźmiesz tę wydaną w twardej czy miękkiej oprawie?
Zdecydowanie w miękkiej. Do twardej oprawy mam pewien dystans, chociaż zdarza się, że biorę takie. W końcu rogi się nie zaginają. I można kogoś trzepnąć:) Oczywiście żartuję. Miękkie okładki dają większą sprawność i pole manewru i nie wrzynają się tak w ręce i nogi, kiedy czytam:D
7. Częściej sięgasz po książki zagranicznych czy naszych rodzimych autorów?
Nie ma to dla mnie znaczenia, czy czytam zagranicznego autora czy też polskiego. I w kraju naszym i za granicą jest wielu utalentowanych pisarzy. Owszem z rezerwą podchodzę do nieznanego mi nazwiska, niemniej z czasem polubiłam odkrywać nowe debiuty. Zwłaszcza polskie.
8. Udało Ci się nawiązać już jakieś współprace z portalami/wydawnictwami?
Owszem, współpracuję i z wydawnictwami i portalami/wortalami:) A z jakimi? Można się przekonać, zaglądając w zakładkę "Współpraca".
9. Jeśli odpowiedź na powyższe pytanie jest twierdząca... to jak do tego doszło? To Ty napisałaś/eś do nich czy oni do Ciebie? Opowiedz swoje początki...
Huh, na początku, kiedy zakładałam bloga i byłam jeszcze raczkującym recenzentem, nie miałam nawet pojęcia, co to jest 'współpraca z wydawnictwami'. Dopiero kiedy przeglądałam inne blogi o tej tematyce dostrzegałam pod recenzjami notki: "Za książkę dziękuję...". I wtedy coś mnie olśniło i zastanawiałam się, o co chodzi. Dwa miesiące wstecz zaczęłam pisać do pierwszych wydawnictw, wcześniej zapoznawszy się z kilkoma informacjami w internecie. I tak po kolei szło. Zaczęło się od wydawnictwa Esprit, z którym najlepiej mi się do tej pory współpracuje. Przemiła pani Ania zawsze doradzi i dobrym słowem posłuży. Również dobrze współpracuje mi się z wortalem webook.pl, z którego pan Rafał wciąż wysyła mi propozycje do recenzji;D Jak do tej pory same trafy w dziesiątkę. Z pozostałymi również dobrze się współpracuje, jednak to są jeszcze moje początki, więc jako tako wypowiadać się nie mogę;)
10. Które wydawnictwo cenisz sobie najbardziej i dlaczego to, a nie inne?
Jak już mówiłam, wyd. Esprit. Z nim najdłużej współpracuję, więc dlatego to jego wybieram.
11. W jakim zawodzie związanym z literaturą byś siebie widział/a i dlaczego akurat w tym, a nie w innym?
W przyszłości chciałabym pracować w bibliotece;P Niektórym się wydaje, że to nudne jak flaki z olejem, ale dla mnie to chyba najcudowniejsze miejsce na ziemi:) Tyle książek! Sami rozumiecie...:D


No to teraz czas na odpowiedzi na pytania Taki jest świat:
1.  Czy pamiętasz tytuł swojej pierwszej samodzielnie przeczytanej książki?
Tak, tak! Dostałam od rodziców "Pinokio", którego przeczytałam w niespełna tydzień, mając zaledwie 4 lata;D
2. Czy zdarzało się, że w szkole podczytywałeś/podczytywałaś na lekcjach książki?
Zdarzało się i wciąż zdarza;) Kiedy mamy zastępstwa te niespodziewane, wyciągam książkę, którą aktualnie czytam i zawsze mam przy sobie i śmiało czytam. Wyłączam się całkowicie na ten jazgot w klasie i zaczytuję się w lekturze. Moi koledzy już wiedzą, że nie warto mi przeszkadzać:D
3. Jaka książka pozostanie Ci w na zawsze w pamięci i dlaczego?
Hmm, ciężko stwierdzić. Jednak mam jedną serię, o której często myślę. Przeczytawszy historię Rose i Dymitra, w serii "Akademia Wampirów" miałam taki mętlik w głowie, że do tej pory często się łapie na tym, że myślę o tej dwójce.
4. Której lektury szkolnej najbardziej nie lubisz i z jakiego powodu? 
Kiedyś przyznałam się pani na polskim, że nie lubię czytywać lektur szkolnych:P I od tego czasu wyjątkowo często odpytywała mnie przy omawianiu jednej z nich:P Najgorzej wspominam jednak "Krzyżaków". Rany, ale ja się namęczyłam, czytając ich...
5. Jakie gatunki książek lubisz czytać?
Głównie fantastykę. Ale równie dobrze kryminały, thrillery, obyczajówki, romanse, oparte na faktach i te czysto młodzieżowe;)
6. Książka, której chciałbyś/ chciałabyś żeby powstała?
Cóż, jest ich wiele...;D
7. Co cenisz w książkach?
Cenię sobie przede wszystkim fakt, że ich autorzy potrafią wyczarować wspaniały świat, do którego przenoszą nas, czytelników, na kilka/kilkanaście wspaniałych godzin. Dzięki książkom ukształtowałam swoją wyobraźnię, również czerpię z nich inspirację do pisania własnych historii. Broń Boże kopiowanie, po prostu im więcej czytam, tym więcej mam w sobie weny do pisania;D
8. Gdybyś miał/miała wybór, jakie miejsce na świecie, wybrałbyś/ wybrałabyś jako najlepsze do czytania? 
Hmm, nigdy się nad tym nie zastanawiałam:) Jak na razie wystarcza mi cisza i spokój w moim pokoju, w którym najczęściej i najlepiej do tej pory mi się czytało.
9. Który z literackich bohaterów / bohaterek jest Twoim ulubionym i z jakiego powodu?
Mam kilku swoich faworytów, aż nie sposób ich wymienić;P Ale głównie lubię Rose i Dymitra, znany duecik;) Po prostu ich lubię. Uwielbiam również Rankhora, bohatera serii "Bractwo Czarnego Sztyletu" za jego fantastyczne poczucie humoru:) I wielu, wielu innych...
10. Co sprawia, że książka podoba Ci się?
Patrz odpowiedź na pytanie nr 7:)
11. Czego nie lubisz w książkach i dlaczego?
Chyba jedynie tego, że w najmniej oczekiwanym momencie zbyt szybko się kończą:)


Uch, dobrnęłam do końca:) Dziękuję dziewczynom za wytypowanie mnie w zabawie, odpowiadało mi się bardzo przyjemnie (bez podtekstów oczywiście:P).
No to teraz na szybko moje pytanka:
1. Gdzie miało miejsce Twoje pierwsze spotkanie z książką? Odp jeśli pamiętasz.
2. Kto zaraził Cię zamiłowaniem do książek?
3. Jakie gatunki czytasz najczęściej i dlaczego?
4. Skąd wziął się pomysł na pisanie recenzji książek?
5. Ile średnio czytasz w tygodniu?
6. Czy chciałabyś/chciałbyś zarazić kogoś swoją pasją?
7. Co sądzisz o sytuacji czytelniczej w naszym kraju? 
8. Skąd czerpiesz tytuły książek, które planujesz przeczytać? Czy są to może przypadkowe wybory czy świadomie wybrane?
9. Jak Twoi bliscy reagują na widok Ciebie z książką?
10. Jak opisałbyś książkę w jednym zdaniu?
11. Czy książki nauczyły Cię czegoś w życiu?


Z racji tego, że teraz kolej na typowanie osób, muszę zwrócić uwagę na fakt, że praktycznie wszyscy moi blogowi znajomi zostali już oTAGowani;) Dlatego w tym miejscu zapraszam każdą chętną osobę do odpowiedzi na moje pytania:) Będzie mi bardzo miło.
A teraz mykam czytać dalej, bo kolejna książka mnie totalnie wciągnęła;D Mam jeszcze do napisania 2 recenzje oraz czeka mnie dalsze narzekanie na Pocztę polską, która do tej pory nie dostarczyła mi 5 paczek;/
Pozdrawiam serdecznie!

9 komentarzy:

BooksHunter pisze...

Noo poczta nasza wspaniała jest, nie ma co. Też często czekam na paczki i czekam i już niekiedy wątpię w ich dostarczenie ;)

Angelika Paterak pisze...

Mam podobne zdanie o naszej kochanej PP xd
Dobrze, że od czasu do czasu paczki wysyłane są kurierem.. ;D

itsmeakame pisze...

Ciekawe odpowiedzi. Pozdrawiam;)

Moje książki pisze...

Bardzo lubie ta zabawe bo dzieki niej wreszcie jestem w stanie lepiej wyobrazic sobie konkretnych blogowiczow :-)
a o naszej poczcie nawet sie nie wypowiem, ksiazke moglabym juz napisac...

Miłośniczka Książek pisze...

dziękuję, że znalazłaś czas, aby odpowiedzieć na zadane przeze mnie pytania :)
mam podobny nawyk do tego, który opisałaś w pytaniu nr 5 :)
pozdrawiam!

Małgorzata pisze...

Myślałam, że Ciebie jeszcze nie dopadli z tą zabawą, ale jednak się nie wywinęłaś :)

marichetti pisze...

O.O widzę że dopadło i cb ;)

Unknown pisze...

Widzę, że Ciebie również dopadła zabawa :D

Unknown pisze...

ciekawe odpowiedzi.

Prześlij komentarz

Zanim skomentujesz, przeczytaj, proszę, co chcesz skomentować.
Anonimie - pospisuj się.
Za wszystkie słowa - bardzo dziękuję:)