środa, 16 listopada 2011

"Drugie życie Bree Tanner" - Stephenie Meyer

"Drugie życie Bree Tanner" Stephenie Meyer

Kiedy czyjeś życie zostanie przerwane, nie potrafimy się z tym pogodzić. Zwłaszcza, kiedy odchodzi młoda osoba, mająca przed sobą całe życie. Ale najgorszy jest fakt, że ta osoba budzi się ze śmiertelnego snu po to, aby zostać wampirem…

   Młoda Bree Tanner zostaje nagle zmieniona przez Rileya: wampira, który na polecenie swojej pani Victorii, ma stworzyć armię nowonarodzonych. Zagubiona i samotna próbuje odnaleźć się w grupie innych nowopowstałych wampirów. Na przekór rozkazom Riley’a, Bree sama odkrywa świat w jakim się znalazła. Między nią a jednym z nowonarodzonych tworzy się niewytłumaczalna więź, która niestety nie ma swojego szczęśliwego zakończenia. Tak samo jak drugie, pośmiertne życie dziewczyny: tragiczny finał walki z rodziną Cullenów.

   Nie byłam pewna, czy wziąć się za ten dodatek. Czytałam Zaćmienie, więc  jak zobaczyłam, że ta książka jest właśnie na jego motywach, wahałam się. Może dlatego, że nie jestem fanka całej tej sagi. Ale jednak sięgnęłam po nią. Przyznam szczerze, że ucieszył mnie po pierwsze fakt, że fabuła skupiła się na jednej postaci, która opisuje swój punkt widzenia. Wszystko wyglądało dosyć realnie dzięki temu, bardziej wyraziście. Poznajemy dzięki Bree świat nowostworzonych wampirów, które nie potrafią zapanować nad swoim pragnieniem. I dostrzegamy również małą iskierkę, która okazuje się kimś więcej niż tylko zwyczajnym drapieżcą, łaknącym ludzkiej krwi.

   Jeśli chodzi o postacie, to czytelnicy „Zaćmienia” z pewnością znają i Riley’a i Victorię. Bree również, jednak znamy ją powierzchownie, a w „Drugie…” możemy poznać ją bliżej. Mnie osobiście nie wydawała się aż taka zła, z w pewnym stopniu przypadła mi do gustu. Postanowiła walczyć ze swoją złą stroną, wampir istniejący w niej nie zdołał przemienić jej duszy. I to mi się podobało.

   Nie jestem fanką twórczości pani Meyer, co już pewnie podkreśliłam, jednak ten dodatek był trafnym wyborem, jeśli chodzi o jego publikację. Jej styl jest dobry, lekki, dzięki czemu czyta się płynnie i szybko. Myślę, że fanom Sagi Zmierzch ten dodatek przypadnie do gustu. Ja raczej jestem średnio zadowolona.

Autor: Stephenie Meyer
Tytuł: Drugie życie Bree Tanner
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Rok wydania: czerwiec 2010
Liczba stron: 195

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Zanim skomentujesz, przeczytaj, proszę, co chcesz skomentować.
Anonimie - pospisuj się.
Za wszystkie słowa - bardzo dziękuję:)