piątek, 16 listopada 2012

"Przyciągnij miłość" - Agnieszka Przybysz

Książka nie magnes, nic nie przyciągnie...


   Z reguły stronię od wszelakiego rodzaju poradników i przewodników po danej dziedzinie. Jakoś nie mam ochoty wyczytywać często nieuzasadnionych porad osób, które opisują dany przypadek czysto teoretycznie (z reguły w praktyce rzadko się zdarzają, więc po co tworzyć coś takiego?). „Przyciągnij miłość” to książka, która trafiła do mnie kolejny raz niespodziewanie i z góry miałam ochotę ją odrzucić, zważając na jej tematykę, ale postanowiłam, że dam jej szansę. Odczucia pozostały mieszane i jak dotąd nie zmieniłam zdania względem poradników różnorakiej maści…

   „Przyciągnij miłość” to polski przewodnik budowania relacji, stworzony przez Agnieszkę Przybysz, zajmującą się coachingiem, jest ekspertką w tej dziedzinie. Zbiór informacji zawartych w książce pochodzą z długoletniego doświadczenia autorki, jej techniki pomagają ludziom odnaleźć i zbudować relację między sobą. Dzięki nim w końcu mogą cieszyć się szczęściem i… miłością.

   Tym razem nie będę rozwodzić się dłużej nad tytułem. W przypadku książki „Przyciągnij miłość” jakoś brakuje mi słów, którymi mogłabym opisać wrażenia z lektury. Nie są one wcale pozytywne, ani też negatywne i dlatego trudno jest mi cokolwiek o niej napisać. Z pewnością bardzo często napotykałam nieco nużące opisy, nieco odbiegające od rzeczywistości, przez co nie mogłam skupić się na treści ani zrozumieć, o czym w tej chwili czytam. Wielokrotnie również zastanawiałam się, do czego zmierza ta książka – do pokazania mi, jak zbudować relację z ludźmi czy też… ‘zryć mi beret’ i zostawić na lodzie. Niestety, w tym przypadku zabrakło książce iskry, która zapaliłaby we mnie, czytelniku, chęć poznania treści dogłębniej i zainteresowania się bardziej tematem…

   Na pracy pani Agnieszki Przybysz się nie znam, niestety, i być może ta książka według ekspertów jest dobra (no ale kto miałby być takim ekspertem, skoro dla ludzi to jest…), ale jako zwykły człowiek i miłośnik literatury muszę stwierdzić, że jest po prostu blada, nijaka. Owszem, czasami niektóre zdania fajnie brzmiały, zapadły mi w pamięć, ale na tle całości nie wyglądają atrakcyjniej. Z reguły toleruję takie książki, ale tylko wtedy, gdy autor potrafi mnie przekonać swoim słowem do treści, którą chce przekazać. Miałam podobną sytuację w przypadku „Siły” Rhondy Byrne, ale mimo mało ciekawego tematu autorka jakoś skusiła mnie swoim zdecydowanym tonem, jaki brzmiał w słowach. „Przyciągnij miłość” poległo na całej linii, nie przypadło mi do gustu pod względem treści ani stylu, w jakim zostało napisane. Być może zainteresuje ten tytuł ludzi z branży autorki bądź ludzi, którzy szukają porad w każdym źródle. Ja natomiast tego nie ‘kupuję’. Niestety… 

Za książkę dziękuję wydawnictwu Nowa Proza:
Autor: Agnieszka Przybysz
Tytuł: Przyciągnij miłość
Wydawnictwo: Nowa Proza
Rok wydania: 2012 (II)
Liczba stron: 304

5 komentarzy:

Karolka pisze...

Hm, skoro nie polecasz, to i ja sobie ją odpuszczę ;)

fochinii pisze...

Też dostałam ją "niespodziewanie" i niedługo przymierzam się do lektury. Mam nadzieję, że spodoba mi się nieco bardziej niż Tobie ;)

Miłośniczka Książek pisze...

Absolutnie nie dla mnie ta książka. Zupełnie nie moja tematyka. Poradniki... Jak już po jakiś decyduję się sięgnąć, to na temat, który w jakiś sposób mnie osobiście interesuje.

Pati pisze...

Poradniki to książki zupełnie nie dla mnie i z tego względu nie sięgnę po tę pozycję:)

MalaEmily pisze...

Poradnik to niestety nie moja działka, także odpuszczam:)

Prześlij komentarz

Zanim skomentujesz, przeczytaj, proszę, co chcesz skomentować.
Anonimie - pospisuj się.
Za wszystkie słowa - bardzo dziękuję:)