piątek, 7 października 2011

"Monster High. Upiorna Szkoła" - Lisi Harrison

"Monster High. Upiorna Szkoła" Lisi Harrison

Jak to jest być innym? W szkole średniej nic nie jest proste, więc inność wytyka się palcami. A co mają zrobić Ci z zieloną skórą lub futrem? Jak się czują posiadacze kłów, kiedy ktoś krzywo na nich spojrzy?

Dwie bohaterki: Frankie i Melody, są różne jednak łączy je jedno – wygląd. Frankie jest zielona i musi ukrywać swoją tożsamość zaś Melody, która do Salem przeprowadziła się z wizją nowego życia, jest po operacji plastycznej, jednak nie czuje się dobrze w nowej skórze.
Obie zaczynają uczęszczać do tej samej szkoły, która z pozoru wydaje się zwyczajna, z normalnymi standardami. Nikt jednak nie wie, że wśród uczniów są różnego rodzaju istoty. Frankie wydaje się, że jako jedyna zasługuje na miano „innej”, jednak z czasem dowiaduje się, że wśród uczniów również są podobni do niej. Postanawia udowodnić pozostałym, że wygląd nie odzwierciedla duszy. Robi to wbrew zakazowi.
Melody zaś nie może przyzwyczaić się do swojego nowego wyglądu. Źle się czuje w nowej odsłonie siebie samej, zastanawia się, dlaczego wygląd jest aż tak ważny wśród jej koleżanek i kolegów. Zaczyna powoli tęsknić za swoim dawnym wyglądem…
Obie dziewczyny wiele łączy, ale też wiele dzieli. Mogły być w jednej drużynie, ale dodatkowo jeden przystojniak, który obu zawróci w głowie, stanie na ich drodze do współzawodnictwa. Jak więc potoczą się ich losy? Czy Frankie odpuści? Co zrobią z wiedzą o Atrakcyjnie Dziwnych?

Słyszałam o tej książce nieco wcześniej, jednak dopiero teraz zdecydowałam się ją przeczytać. Ale i tak musiała mnie namawiać koleżanka. Widziałam w telewizji kampanię reklamową Monster High i jakoś nie przekonało mnie to do czytania. Można rzec, że zadziałałam pod małym wpływem naciskuJ
Jeśli chodzi o całość książki, fabułę, to nie jest źle. Jednak jak dla mnie za mało tej akcji, gdzie czytelnik w napięciu śledzi poczynania bohaterów. Poza tym pomysł na nią wyszedł całkiem oryginalnie i inaczej, że tak powiem. Bohaterowie są zupełnie inni niż jakich dotąd poznałam, co przemawia na jej korzyść. Każdy z nich wykreowany został w szczególny i charakterystyczny dla nich sposób.
Styl autorki nadrabia niektóre zaległości, dzięki czemu czyta się szybko i płynnie. Dlatego jeśli ktoś lubi nowy i odmienny rodzaj fantasy, może przeczytać. Proszę bardzo.

Autor: Lisi Harrison
Tytuł: Monster High. Upiorna szkoła
Wydawnictwo: Bukowy Las
Rok wydania: maj 2011
Liczba stron: 280


0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Zanim skomentujesz, przeczytaj, proszę, co chcesz skomentować.
Anonimie - pospisuj się.
Za wszystkie słowa - bardzo dziękuję:)